Füzesi Judit
a Hungaropharma kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese
Volt egy álmom....

És 2011 nyara már a Hungaropharmánál, de nem csillogni-villogni, hanem válság menedzselni. Mélyponton volt a vállalat, megkopott a reputációja, a patikusok, az ágazat kulcsszereplői nem értették, mi történik a nagy múltú céggel. Nyereség, rend, bizalom, átláthatóság – nem kevesebb volt az elvárás, mint ezeknek az értékeknek a visszahozatala. Abban és az azt követő évben ez is álomnak tűnt…
2011-ben a Hungaropharma piaci részesedése és pozíciója, gazdasági mutatói messze voltak az elvárt és nagyon messze az elvárható lehetőségektől. Több terület magas szakmai színvonalon működött, de még többre, még mindig a szocialista nagyvállalati kultúra ill. szemlélet volt jellemző, amely szinte akadályozta a Hungaropharma méltó helyt állását egy valódi versenyhelyzetben és modernizációját példa értékű tovább fejlődésében.
Igazán megérett a helyzet egy marketing által vezérelt, értékesítés orientált gyógyszer-nagykereskedelem újra gondolására és működési feltételeinek kialakítására. Nem kisebb cél lebegett a szemünk előtt, mint, hogy a Hungaropharma ismét az ágazat egyik legkorszerűbb és a 21. század elvárásait teljesítő golden standardja legyen.
Kezdetben még váratott magára a látványos siker, volt, hogy azt gondoltuk, innen már nem lehet lejjebb. Nagyon nehezen mozdultak majd lódultak meg pozitív irányba a számok, de a harmadik évtől, ha lassan is, de emelkedni kezdtek. A nagy fellélegzésre azonban még várni kellett 2015-ig, amikor is a Hungaropharma nem csak az év magyar vállalata lett, hanem minden téren kiválóan teljesített.
Sokan mondták akkoriban, hogy bátor vagyok. De hát „csak akkor születtek nagy dolgok, ha bátrak voltak, akik mertek.” Visszagondolva a kezdetekre, talán igazuk van, bátorság és az újonnan kialakult menedzsment és szakmai team nélkül nehéz is lett volna fordítani egy évtizedek óta monopol helyzetben lévő és működő, sok vonatkozásban felesleges terhet cipelő rendszeren.
Nemcsak a bátorság volt az egyetlen kérdés, hanem hogy mi az az érték, amit a Hungaropharma képvisel, amiért a partnerek újra a Hungarot választják.
Mi az a plusz, ami miatt visszatalálnak azok a partnerek is, akik egyszer már elfordultak a Hungarotól. A folyamatos üzletvitel, a finanszírozás, a megbízhatóság, a kiszámíthatóság, a szakmai színvonal és minőség, ALMA franchise, Gyöngy Prémium program, Gyöngy Patikák, daxa, Bellis , CSR tevékenységünk a teljesség igénye nélkül, ezek mind mind csak alap tézisek, kell lennie még valaminek, amitől egy partnerség, együttműködés valódi tartalommal töltődik fel.
Bízom, benne, hogy nem csak mi itt a Hungaropharmában gondoljuk nap mint nap, hogy a minőségi alap szolgáltatásaink mellé adott bizonyos X-faktor maga az élmény, maga a kényelem, hanem a partnereink is.
A kényelmesebb és stílusosabb hétköznapokat követően a következő közös szint pedig, hogy ez az élmény hogyan és mennyire lesz egyben sikerélmény, hogyan és mennyiben támogatja, segíti partnereinket a nagy világban, valamint a szakmaiságuk kiteljesedésében.
A pályám kezdetén, csak álmodhattam arról, hogy nagy dolgok részese lehetek.
Mi itt a Hungaropharmánál nagy dolgok részesei vagyunk, mert értéket teremthetünk, mert irányt mutathatunk, mert arra érdemeseket támogathatunk.
Remélem, hogy mindezt egyre szélesebb körben oszthatjuk meg és egyre szélesebb réteg által válik elérhető. De ez már egy másik álom...
< Vissza a cikkekhez